måndag 17 november 2008

Jag vill ha godis och sen vill jag sova!

Jättetrött hela dagen. Och hungrig. Vill äta nonstop.

Igår besökte jag nya fodervärden. Jag känner mig väl inte så jätteentusiastisk, för tyvärr har hon lite dåligt med mark. Våra herrar behöver ytor att röra sig på och det fattas där. Ska lusläsa fodervärdskontrakt och försäkringsavtal så får vi se hur det blir. Nu måste han bort iallafall och jag litar på att L kommer ta hand om Carat på bästa sätt!

Jag kommer att sakna mina kvällar på stallbacken, för fort glömmer man allt tråkslit. Hur mycket man fryser och hur slitsamt det är att kånka vattenhinkar i dyn, alla skottkärror man råkat välta på den långa vägen till gödselstacken, mörkret som gör att man inte hinner vara utomhus i dagsljus annat än på lunchrasterna och på helgerna.

Nu måste jag hoppa i säng, om inte morgondagen ska bli lika seg som denna.

Inga kommentarer: