söndag 30 november 2008

Att försöka sova i en främmande säng

Glad och tacksam när jag får förtroendet att ta hand om solstrålen när föräldrana vill komma ifrån. Jag absorberas helt av hans späda lilla väsen och lördagskvällen går så fort. Vi promenerar i höstrusket, eller, JAG promenerar och han åker i kärran. Jag tappar upp badvatten och han plaskar extatiskt tills baljan nästan är tom. S torkar och tar på pyjamas medan jag torkar upp översvämning och gör välling.

Halv tio är dagen slut. Jag får lugn och ro och tid till en film.

Går och lägger mig vid två. Wille hungrig, välling igen.

Snurrar i främmande säng, sover med ett öga. Vaknar halv sju, snart dags att släppa ut hästarna.

Nu har jag mellanlandat hemma och ska ta en dusch innan jag tillbringar dagen med Wilhelm Samurai. Nu -

Inga kommentarer: