onsdag 8 oktober 2008

Vims och grejs

Vimsdag på jobbet. Jag är överallt och ingenstans, gör allt på en gång och får verkligen allt och ingenting gjort. Det känns som jag varit på människojakt hela dagen. Roligt. Socialt. Trivsamt. Stackars jagade bara!

Mitt nya hem börjar så smått bli just det, ett hem. Så härligt så jag måste nypa mig själv och kolla om jag är vaken! Är det sant?! Ska jag verkligen få bo i denna fina lägenhet? Ikväll blir det andra lagret vitfärg i all/sovrummet, hoppas det räcker, här var det inte så mörk väggfärg som i finrummet. Måste koppla lite el också. Morr på Ingvar K som glömde borra två hål i min tevebänk. Nu måste jag plocka isär det jag mödosamt monterat och göra dessa hål själv!

Jag har beställt bredband. Det känns lite handikappat att inte ha internet. En av leverantörerna blev snabbt bortvald för det visade sig att det var både dyrt och skulle ta längre tid att ta över befintlig uppkoppling än att skaffa nytt. Grattis Tele2 säger jag bara! Men, men, vad begriper väl jag?

Ska börja baka och planera för mina inflyttningskalas. Roligt det!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Kladdkaka? =)

Bea sa...

Nä, silvia... till mina stallbästisar. Hmmm, undrar vad som passar mina bloggbästisar...vin kanske och något läckert tilltugg... hmmm funderar. Helgen är fullbokad så jag hör av mig till veckan! Kramkram

Bea sa...

Och du är ju i Stockholm såg jag nu...lyx!