fredag 10 oktober 2008

Demensvarning?


Hur skulle mitt liv vara utan min agenda och minneslappar av alla de slag? Förmodligen lika ostrukturerat och rörigt som det är nu. För det roliga med mig är att jag är helt värdelös på att kolla vad jag har planerat in eller skrivit på minneslapparna. Hur ska jag lära mig komma ihåg att kolla? Jag brukar också skriva på mina händer ibland! Men jag inser själv att det ser märkligt ut att en sofistikerad (förhoppningsvis), mogen (aldrig...) kvinna går omkring med nerklottrade händer! Får acceptera att om jag inte hittat något vinnande koncept på 40+ år så är jag nog hopplöst fall. Och det blir bara värre...

Det här är mycket snyggare!



Nu ska det bli riktigt skönt med helg. Jag ska organisera mitt hem, tvätta lite och har dessutom lite trevligt umgänge inplanerat. Dessutom ska hästen få en hel del uppmärksamhet, han har varit så försummad på sistone.

Nu är telefonen inkopplad och mitt nya telefonnummer invigt. Gissa vem jag ringde till... S såklart, 22 år med honom har satt sina spår, han är och kommer alltid att vara en del av mig...

Inga kommentarer: