torsdag 16 oktober 2008

Avdramatiserat - jag överlevde

Risken man tar när man rider unghäst är att man kan hamna var som helst precis när som helst. Största skräcken för mig är att göra en ofrivillig avsittning och skada mig allvarligt.

Är man klok så utsätter man sig inte för onödiga risker. Är man inte det så rider man ut i mörkret, särskilt när det blåser och regnar och bestämmer sig för att jobba hästen runt en gammal lada, med skrymslen och prång, fladdrande presenningar och läskigt takdropp.

Resultat: Häst hastigt på väg åt ett håll, jag åt ett helt annat. Bestämd, vill sitta kvar. Nära att välta med häst och allt. Lyckligt nog far jag av, landar på nacken och får en snubblande hästhov på höger hand.

Idag gör det ont! Nacken är stel och högerhanden lagom mysigt mosig! Jag är glad att jag bara fick min egen vikt på nacken...kunde lika gärna ha fått 450 kilo till!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

AJ AJ AJ AJ.....men å andra sidan...SKYLL DIG SJÄLV KVINNA när du utsätter dig för tokerier! :D

Bea sa...

Jag vet! :)