onsdag 15 oktober 2008

Ensam soldat

Vaknar djupfryst. Inte nog med att jag glömt minimera vädringsspringan i sovrumsfönstret, dörren till min iskalla klädkammare måste ha åkt upp under morgonen. Det är på sin höjd åtta grader varmt i mitt sovrum när jag kvicknar till vid halv sex. Mitt hjärta slår hårt eftersom jag tror att jag fortfarande befinner mig på ett slagfält, huttrande och inpyrd av röken från fyrbåkarna (alla i grannskapet måste ha varit uppe och tänt i sina vedpannor/spisar vid den här tiden i den verkliga världen...). Aningen lättad tar jag mig så snabbt som möjligt in på mitt varma badrum för att långsamt börja mitt upptinande.

Inte förrän vid lunch blir jag helt uppvärmd, nu är det min goda, starka gröncurry som gör susen.

Trots en traumatisk morgon så blev det en fantastisk dag! Nu är det mittiveckan, nedförsbacken mot helgen börjar! DEN ser jag fram emot!

Inga kommentarer: