tisdag 1 juli 2008

Kära nån då

Hux flux, tar livet i allafall en ny vändning. Någon annans olycka är min tillfälliga lycka. Jag får jobba heltid året ut, med något jag aldrig gjort tidigare, det ska bli roligt! Arbetsdagen har inneburit ganska stor press på mig, dessutom sätter jag mina nuvarande kollegor lite på pottkanten, men jag måste tänka på mig själv! Hoppas allt löser sig bara.

Trött efter jobbet, tupplur på solsängen med marsvin som sällskap och ackompanjerad av sambons arbete med att fräsa in lås i verandadörren. Det störde inte alls!

Stärkt av luren blev barnbarnsnöden enorm! Fick ok av min dotter att hälsa på en sväng! Wille kan charma livet ur vilken kvinna som helst med sin skrattgrop, skeva leende och knallblå ögon. Idag har han lärt sig ett nytt skorrande ljud som han kör i alla tonlägen och på både in- och utandning! Jag får äran att bada honom medan lilla mor har foto-session med en blond mohawk med tattoos, piercingar och pins både här och där. Hon är jättesöt och har en kort klänning med tyll under och livsfarliga skyhöga lackpumps. Dom är för söta. Jag fokuserar på lillkillen och kan efter ungefär en timme natta nybadad och alldeles underbar liten pojke.

Ut på landet för lite socialt umgänge med min fina pålle. Nu är det läggdax!

Inga kommentarer: