tisdag 15 juli 2008

Kära blogg!

Idag har det varit hektiskt och spännande! En tur till Säffle blev väldigt lyckad. Jag tror att det är hemligt eftersom det har med ett av mina barn att göra och körkort... ooops, har jag sagt för mycket nu???


Söta Sven vid slussen i Säffle

Sedan tog vi en tur till landet i Västra Sund (ja, eller strandtomten då...). Där plockade jag nästan 4 liter, söta, solmogna underbart doftande vildhallon, stora som björnbär! Med stor respekt gör man lovar runt det fruktade jordgetingboet, varav tre ilskna invånare häromdagen stack sina gaddar i min stackars sambo!


Rött guld!

Efter det gick jag ett varv med min avbrutna lie och - hör och häpna - hittade den andra, hela lien! Spännande tyckte jag, eftersom jag börjar få in snitsen med den avbrutna. Hur skulle det nu vara att slå med en riktig? Helt plötsligt gick det som en dans, lien skötte nästan jobbet självt! Jag är stolt och glad att kunna tillkännagöra att 2008 är sommaren då jag lärde mig att slå med lie! Nu är jag rustad för alla eventualiteter!

Turen till pållen blev kort och intensiv i kvällningen, för min älskade Wille mms:ade och frågade om jag ville komma och leka. Det kan man inte motstå! I en hel timme höll vi på och bytte skallror och bitringar, sprattlade, fnissade och babblade. Han är så alert och med på noterna så det är inte klokt!


Wille gillar sin mormor ändå!

Ännu en fantastisk semesterdag. Till vi hörs igen!

Inga kommentarer: