torsdag 24 juli 2008

Nu du! Dopp i salta böljor! Äntligen!

Halsont till trots. Nu är jag trött på dypölar, jag vill ha salta, friska vågor idag! Vi styr kosan genom Örje och Halden, åker genom otroligt vackra landskap och bara njuter av väder, vyer och vetskapen att snart så...

När vi glider över bron i Svinesund och jag ser fjorden så är jag så abstinent att jag känner att Strömstad kvittar totalt. TA MIG TILL HAVET NU!

Högersväng och en mil tillbaka till köpcentret Lundby. Lunch på värdshus, knycker en jättebra karta. Vi far till förstabästa strand, bara några kilometer bort. Det visar sig vara en lyckoträff! Ganska mycket folk, men helt ok!

Nu är jag vid havet!

Solar och badar i några timmar. Ligger på gräset precis bredvid en vägren. Myror stora som hundvalpar antastar mig hela tiden, men det är det väl värt!

Lågt vattenstånd, inget fotbad från bryggan!

På vägen hem tittade vi in på Fredrikstens fästning i Halden. Jag älskar hänförande utsikt från höga höjder. Ibland får jag tvångstankar...kanske att jag skulle kunna flyga... Vackra vyer i alla väderstreck, historiens vingslag riktigt viner över huvudet på mig. Kanske jag är en reinkarnerad adelsman som red sin klippare i striderna där när 1600-talet gick mot sitt slut...



Kontentan av min dag är att när jag blir stor ska jag antingen ha en liiiten vit stuga vid havet i Bohuslän, eller så ska jag bo på toppen av en fästning. Kanske att det förstnämnda är det mest troliga!

Inga kommentarer: