onsdag 16 juli 2008

Kära bloggen, jag är trött!

Idag har vi arbetat hårt ute på landet. Soligt och fint, ganska friska vindar. Jag kände att nu vill jag kunna lägga i kanoten från vår tomt. Problem: ett antal kubikmeter med dy och vassrötter gör att vi inte når öppet vatten. Dessutom har isen lagt beslag på den spång vi byggde för ett antal år sedan. Jag började skyffla dy med en liten ogräshacka. Då kom Sven till min hjälp!


Vem behöver redskap när man har två händer?

Efter ett antal timmar lyckades vi baxa upp cirka 10 kvadratmeter dy/vassrötter/mattorsombeståravbådadera. Otroligt slitsamt. Eftersom jag är rädd för vatten där jag inte ser botten fick jag hålla mig på land och göra de tunga lyften ovan vattenytan! Det kändes i ryggen vill jag lova!


Skåden vattenspegeln!

Efter så mycket slit är jag verkligen värd lite vila, med fötterna högt, för att ens kunna gå till hallonsnåren! När jag återhämtat mig lite så plockade Sven och jag ungefär 4 liter hallon till! Underbart!


En välbehövlig paus, Sven är ihärdig!

Hoppas vädret sköter sig imorgon, för då ska kanoten i!

Hej så länge!

Inga kommentarer: