torsdag 17 juli 2008

Bloggen, jag har paddlat!

Idag började jag passet på landet med lite mer dy-skyfflande. Sjön blommar, så inne vid land låg sörjan brun med illgröna inslag. Gårdagens arbete känns i armar och rygg, så jag orkar bara en stund. Sven röjer med trimmern, ger upp när han stöter på ett nytt jordgetingbo! I stället släpar han ner kanoten till vårt sörjiga vattenbryn. Spännande, ska vi verkligen ta oss ut från vår egen "strand"? Fem meter ut på sjön tar det stopp. Vi försöker trycka oss ut med hjälp av de stolpar som fortarande står kvar från vår 30 meter långa spång (det var tider det, då tog vi oss ut med både eka och kanot...). Fungerar inget vidare, Sven får hoppa i och knuffa på. ÄNTLIGEN, öppen sjö! Vi paddlar västra sidan och beundrar alla fina ställen och avundas folk som har både klipphällar och sandstrand... Vi avslutar med att hoppa iland på vår egen lilla ö, DÄR har vi klippor i allafall, vi ligger och pustar en stund på de varma hällarna, ger upp när det börjar stänka lite regn från den grå himlen.

Hem och fixa bondomelett, till efterrätt gör vi kladdkaka med grädde och hallonsås gjord på våra färska hallon. Gott!

Till Rackstad i kvällningen, ösregn, åskväder i faggorna. Ridkompisen Julia hänger med och vi väntar en halvtimme för att det värsta regnet ska gå över. Sedan en timmes ridtur utan en enda droppe. Däremot visar termometern bara 14 grader på stallbacken, jag är djupfryst och får höstliga vibbar!

Over and out!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Nu är jag tebax vid datorn och ska läsa ikapp bloggar för brinnande livet :)