söndag 21 september 2008

Oförändrat hälsotillstånd

Upp i ottan och släpper ut tre ystra fålar. Det är skönt att komma ut på vischan. Jag är kluven och verkar aldrig att kunna bestämma mig för om det är där jag vill bo eller i storstaden... Det är väl därför jag alltjämt bor i stan på vischan. Grejjar en stund innan färden går tillbaka till byn. Lyxigt ändå att ha hästen sju minuters bilfärd från mitt hem i centrala byhålan.

Nyser vidare, har snutit upp allt toapapper, drastisk åtgärd krävs. Till affären för nödvändig shopping. Fixar god helglunch, potatisgratäng och pepparbiff, smakar tyvärr gamla skosulor i min mun. Ser på S att det är starkt, han blir rosig och tårögd.

Åker till sågen och hämtar spån till pålles säng. Lågbudget. Sparar drygt 300 kronor på det, nöjd. Febern gör sig påmind, orkar inte särskilt mycket, måste verkligen acceptera att jag ÄR sjuk. Ingen ridtur, lämnar bara spånsäckarna, bäddar i ordning i Carats box, hämtar vatten och åker hem igen. Nöjd när jag får lägga mig på soffan med datorn i knäet. Kanske en tupplur med Kent i lurarna... Skönt. Och ute skiner solen...

Inga kommentarer: