söndag 28 september 2008

Bortskämda

Vaknar lite lätt bakis idag. Lördagskvällen bjöds vi på trerätters middag med vin. Det får jag sota för nu och det var helt klart värt det. X-kocken H bjöd på trattkantarellsoppa med parma-chips och vitlöksbröd, filé och gratäng och sedan L:s ljuvliga chokladtårta med kola- och nötsås. Samt ett antal glas gott vin till. Hurra jag är vuxen! Ser du! Jag skriver "gott vin"! Det har hänt i sommar, jag har blivit vuxen och socialt acceptabel, för jag kan dricka ett glas vin utan att få gåshud, rysningar och se ut som ett russin i ansiktet!

Igår träffade jag personen som jag hoppas kommer att ta min lilla pålle på foder över vintern. Hästen och hon såg ut att trivas bra ihop. Blir det så har jag ett problem mindre att tampas med för tillfället. Hoppas!

Dagen har jag tillbringat utomhus. Ridtur i blåsväder med ystra hästar, skönt och roligt. Sedan date med min Wille och en långpromenad med honom. Bra att skingra tankarna. Jag var på dåligt humör, som inte bara beror på gårdagskvällen... Men Wille gör mig alltid glad igen!

Inga kommentarer: