tisdag 24 februari 2009

Sportlov för somliga

Härlig helg i hög fart. Träffar min häst som är på kurs i Eda. Han är finare än jag minns honom. Raggig, långmanad och riktigt fet! Han mår prima!

Avslutar helgen med att fira Mark med familj och släkt, eller rättare sagt, vi kör minikalas, det är bara farmor, moster och mormor som kommer. Och vår vän H och hans dotter. Det blir en trivsam stund men jag får ursäkta mig och ta med Willebarnbarn till rummet bredvid. Han är lite kinkig och vill inte äta välling när alla ser på. Han somnar mot mitt bröst och vi tupplurar en stund. Skönt.

Helg blir vardag. Roliga uppdraget finns kvar. Jag fortsätter hala och dra för att få saker som jag vill. Idag har jag tvingat in en annons i grevens omöjligaste tid. Allt går, med lite god vilja! Min ena chef är så nöjd med vår insats att han tar mig i hand och tackar... :) Jag tackar tillbaka, säger att jag inte är så väldigt bortskämd med beröm! Jag blir glad och det försöker jag också visa!

Nu är min arbetsvecka halv. Sista arbetsdagen har jag bytt mot en semester. Då ska jag packa lilla väskan i lugn och ro och sedan fara söderut med syster och väninna. Syster, jag och annan väninna ska på konsert på fredagskvällen. Min gamle rockrävsfavorit ska få skråla låtar från sitt senaste album Omaha. Har lyssnat in mig på låtarna där och tycker om!

Inga kommentarer: