onsdag 31 oktober 2007

Men hoppsan!


Tänk vad brutalt höstmörkret dimper ner över en när det blir vintertid... Påtagligt och brutalt! Jag har äntligen lärt mig uppskatta levande ljus, både som ljus- och värmekälla. Har inte gjort det tidigare, men denna höst har det gått åt en hel del stearinljus. Det bästa jag vet är de dagar jag börjar jobba några timmar in på förmiddagen. Åker till min hästparvel och sköter om honom i några timmar från gryningsljus och framåt. Därefter i mitt tomma hus så tänder jag min kandelaber i badrummet och tar ett bad innan arbetsdagen börjar, underbart! En lyxig kontrast till det jordnära och handfasta jobbet hos krabaten.

Arbetsdagen innebar uppstart av det projekt jag ansvarar för. Fantastiskt roligt och spännande. Jag är också helt säker på att vi valt rätt samarbetspartner! Det känns så rätt!

Blås inte bort i höststormarna!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Trots regn och rusk på höstkanten tycks man ändå finna lite frid i kroppen...man tänder levande ljus, kryper upp i soffan iklädd myskläder, ser en film eller läser en bra bok, eventuellt intar man samtidigt ett glas vin...bara för att det är gott. UNDERBART kan livet vara, trots grå-daskighet utomhus. :)

Bea sa...

För mig blir det lättare att hantera höstmörkret med åren... Har väl accepterat att dunkel belysning är förlåtande, myskläder inte stramar och att soffan är min bästa vän! Fast ett glas vin eller två kan göra underverk...