måndag 8 oktober 2007

I min lilla värld

har det varit en riktigt bra dag. Jag har inga nobelpris att rapportera om, jag har inte gjort något för att hindra gatuvåldet, jag har inte ens lämnat ett bidrag till rosa bandet-kampanjen som pågår för fullt. Ändå har jag mage att känna mig nöjd! Får man vara det? Får man vara nöjd med att man har skött sitt jobb, tränat och kommit hem till sambo och barn, pratat med och visat att man älskar dem? Får man vara nöjd med att man har ätit och fikat gott, pratat med goda vänner på messenger, att man kommer att gå till sängs med mannen man levat med i 21 år, och vakna upp med honom för jag vet inte vilken gång i ordningen? Får man vara så nöjd i sin egen lilla värld, utan att ha dåligt samvete?

Det är nog dumt att fråga...

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Idag ÄR en bra dag.. jag har likt dig vare sig tagit nobelpris eller lämnat bidrag till cancer-forskningen..men jag är också nöjd..utan att ha dåligt samvete!!

Hurra för kvinnorna!! Äntligen kan vi säga att vi är nöjda och mår bra utan att hänvisa välbefinnandet till olika bedrifter vi utfört!

Det bästa av allt är att vi kommer att må lika bra imorgon! :)

Bea sa...

Ja, jag kunde vara nöjd, åtminstone DEN dagen. Mitt välbefinnande och min självkänsla hänger så starkt ihop med dagsformen. Och den skiftar...