torsdag 4 oktober 2007

Kanelbulle


Bra med tillfällen att fira. Idag firar vi kanelbullar! Visst behöver vi lite ljusglimtar i tillvaron, men vem kom på just denna, och varför?

Dessutom tror jag att det är husdjurens dag - de kan vara värda att uppmärksammas! Därför hyllar jag min galet sällskapssjuka lilla gris, marsvinet Gurkan, singel sedan två år, då hans brorsa, Marängen, hastigt fick avlivas på grund av sjukdom. Gurkan är en positiv kille till sin karaktär, han älskar gul paprika och umgås gärna med den som befinner sig nära kylskåpet. Jag vill bara säga: Gurkan - du är min bästa vän, jag vet inte vad jag skulle göra utan dig.... ;)

I övrigt en lugn mellandag, med bara ett möte (i snitt två om dagen denna veckan...) på jobbet, och större delen av veckans timkvot redan uppfylld. Dessutom sovmorgon till klockan 13, ganska skönt i och för sig, fast jag tycker om att komma hem tidigt!

Inga kommentarer: