onsdag 24 december 2008

Att vara med

Jag vaknar tidigt av en pipande mobiltelefon. Flera gånger piper den innan jag orkar bry mig. Lite irriterad för idag har jag inte satt den på väckning. Kan man inte få sova på julafton ens? Måste kolla. Åh, den ena julhälsningen efter den andra dimper ner. Från nya och gamla vänner. Det är en bra början på den här dagen.

Råkar somna om. Vaknar igen. Nya mobilpip. Barnbarnsmamman vill låna ut sin lille till mig. Nu har jag helt plötsligt bråttom! Jag som hade planer för hela förmiddagen är ohjälpligt efter. Typiskt mig!

Dippen jag hade igår är helt borta, idag känner jag att det hela faktiskt hänger på mig och att allt blir vad jag gör det till! It's all a matter of attitude!

Fin i klänning, hoppar i stallöverdragskläderna, slänger ner kappa och stövlar i påse. Laxarna går samma väg! Nu har Jussi sjungit "O helga natt" för mig för sista gången den här julaftonsförmiddagen!

Nu ska jag bara vara Bea! God jul!

Inga kommentarer: