tisdag 23 december 2008

Vill. Bli. Hel.

Känner igen det. Samma som då, för länge sedan, förra gången när hela min tillvaro vändes upp och ned. Enkelt att fly in i sig själv, att vända sig ifrån det som varit, ignorera det och låtsas som det inte funnits. Söka bekräftelse på andra platser, bli beroende av den och få allt svårare att hitta tillbaka. Tillbaka till det som behöver tas itu med för att kunna repareras och göras bra.

Jag har drivit en bra bit, försöker styra rätt, men det är svårt. Det är så många som har egna viljor och som jag inte kan påverka. Saknar och behöver, men jag har inget att säga till om. Jag får nöja mig med de som inte dömer, som inte är allt för personligt involverade, som ser mig som jag är idag.

Dags för bokslut, knyta ihop säcken och lämna den bakom sig. Inget vill jag ha med mig, jag vill möta det nya med hjärta och själ. Hoppas att jag hittar tillbaka och kan förena det gamla med det nya. Hoppas att de är redo för det snart, för min ork börjar tryta.

Inga kommentarer: