torsdag 21 augusti 2008

Meningen med mitt liv: Kul på jobbet, Wille, häst och familj

Förstår än en gång att jag verkligen är lyckligt lottad, trots att jag glömmer det titt som tätt. Flera människor i min omgivning kämpar med sin tillvaro, det är sjukdom, stämningar, arbetslöshet och kärleksbekymmer, kort sagt allt som hör livet till. Mitt liv är minsann inget räkmackerejs, jag måste ständigt påminna mig om vad som verkligen betyder något för mig. Det här är det viktigaste:

Jag är frisk, min familj med.

Min livskamrat som gör allt för mig! Trots att det periodvis är lite bergochdalbana så kommer allt att blir så himla bra till slut. Jag vet det!

Jag har ett underbart barnbarn - hans leende och vackra blå ögon gör hela min dag!

Jag har ett jobb att gå till, om än för en begränsad tid. Jag känner att folk litar på mig och tycker att jag sköter mitt jobb bra.

Mina barn mår bra och utvecklas, vilket är en förutsättning för att jag också ska göra det.

Min långsiktiga utmaning som är min häst och hans utbildning. Han är både min konstnärliga och pedagogiska utmaning, vi ska lära oss så mycket tillsammans och vi har all tid i världen!

Vänkretsarna, dels de som delar mitt intresse för formgivning och utbildning av häst, dels de som har hängt med sedan barn- och ungdomsåren och inte minst de som dyker upp där man minst anar det...

Tänker en tacksamhetens tanke för att jag har det så himla bra! Idag...

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Visst är det underbart när man gång på gång inser att man egentligen har det fantastiskt bra,?! :)

Jag blev tidigare i somras påmind om hur skört livet kan vara (kompisen som fick besked om metastaser) och fick mig en rejäl tankeställare. Men det är ju himla tragiskt att det ska behövas en sån grej för att man ska inse att man är lyckligt lottad i detta jordelivet.

Kram på dig!!

Bea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bea sa...

Vissa dar klarar jag av att vara ödmjuk, andra dagar inte. Igår var en bra dag!

Kram tebax! :)