söndag 24 augusti 2008

God och glad...

Vad mer kan jag önska? En solig dag på landet utanför Torsby, fem av mina bästa vänner och deras hästar, en duktig ridinstruktör och hela dagen på oss... Samhörighet, livsglädje, arbetsglädje, utvecklingmöjligheter, samförstånd, medkänsla, motivation. Underbart! Lilla A ger mig samtidigt den där lilla extra energikicken som bara hon kan! Tacksam för det också!

Jag känner att jag fått allt jag kan ta in vid 18-tiden, tänker dra mig hemåt till mitt. Konstaterar att bilen låst sig, är säker på att jag lämnade nyckeln i tändningslåset, tittar inte ens efter i bilen... S ska komma upp med nyckel när han lämnat Mark vid skolan i Sunne. Jag går in till de andra, berättar lite generat vad jag gjort. Vid 19.30 börjar jag frysa, tar på mig min vindjacka. Märkligt vad det skramlar i fickan...känne efter, och fiskar upp... PINSAMT! Mina vänner får sig ett gott skratt, P ylar: Faen vad du ä disträ! Och det är jag... Pinsamt som sagt var! Glömde visst att känna efter i den fickan!

Härlig körning i den nedåtgående solen, det är så roligt att köra bil! Rastlös när jag kommer hem, har mycket spring i benen efter en dag på hård träbänk, tar en timmes promenad, nu är jag nöjd och redo för en ny arbetsvecka.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Man kan faktiskt inte ha koll på allt...trots att man är kvinna :D

Bea sa...

Just nu har jag koll på nada! Helt väck! Men det blir väl bättre... :)