onsdag 20 augusti 2008

En underbart vanlig dag...

6.15 Mobiltelefonväckning. I Rackstad 6.30 för dagens hästspa, fotvård, för att mota bort den äckliga svampinfektion allt regn gett honom. Ont i ryggen, jobbig arbetsställning för fotterapeuten...

7.15 Tillbaka i stan, ett snabbt bad, ett måste efter hästande före jobb, man vill ju vara fräsch på jobbet!

7.30 Frukost, blädder i bladet, noterar flera saker jag måste komma ihåg att lägga in på vår hemsida. Informationsvägarna är tyvärr inte riktigt självklara på jobbet.

8.15 Färdigvimsad och klar knallar jag till jobbet.

8.20 Anländer 20 minuter sen, men precis i tid för morgonmöte med chiefen och två kollegor. Jag insuper allt med dumbo-öronen på skaft!

9.10 Jobbar lite, sammanfattar gårdagen och skissar på dagens uppgifter

9.30 Fiiiika!!! Tillsammans med kollegan, chiefen och hennes besök, Björn, en fantastisk konstnär som i princip kan göra vad som helst i trä. Trevligt.

10.00 Till Lärcentrum med kameran jag lånade igår. Ingen där! Då måste jag ju gå och jobba!

10.05 Börjar beta av dagens telefonsamtal, har snart bokat in samtliga intervjuerinför vår nya ky-utbildning.

12.00 Lunch! Äntligen, hungrig! Spätta. Sällskap av två otroligt muntra och trevliga herrar. Ljudnivån är ju hög i vår matsal, men idag slår den nog alla rekord. Herrarna berättar otroliga historier, det slutar verkligen med att jag gråter av skratt! Det var längesedan, men är otroligt befriande.

13.00 Fortsätter med KY-administration, skriver ut betyg, svarar i telefon, pratar studier, letar papper och gammalt marknadsföringsmaterial. Det är så himla rörigt, vågar inte riktigt städa bort den ordinaries bråte heller...

14.30 Fika, såklart, nu med kollega och annan trevlig herre.

14.45 Sammanställer ansökningar, gör förteckningar och försöker organisera inför mötet med ledningsgruppen i morgon.

17.45 Kommer på att jag måste gå hem, koncentrerad på jobbet, inser att jag faktiskt är ganska trött i huvudet av allt funderande.

18.10 Hemma, tinar mera fisk, lagar mat och pratar med Svännen, dagens bästa stund!

19.30 Till Rackstad för hästspa nummer 2. Äckliga fossingar, det ser ut som om de håller på att välta isär!

20.30 Hemma igen. Tvättar händer och sms:ar Wille. Jag får komma en stund! Han börjar med att kräkas i mina mobil-hörlurar och över hela mitt bröst! Det gör inget, han är söt ändå!!!

21.30 Färdiggosat, vill inte slita ut honom helt och hållet! Nu tar jag min kvällspromenad

22.30 Hemma, svettig som satan, det är så jäkla varmt ute! Och nu kommer det en regnskur igen! Jag hatar det!

22.46 Färdigberättat om min alldeles underbart vanliga, nästan helt händelselösa men ganska bra dag! Nu ska jag bara kolla om jag kommit in på den distanskurs jag sökt, sedan ska jag natta mig!

Moimoi!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Sussa gott! :)

Bea sa...

Tack för det, hjärtat! Kul att höra från dig... :)

//Bea