fredag 4 januari 2008

Vaddå X?


Året 2007 är X! Jag tycker helgerna är lite jobbiga - orkar inte tänka på orsaken, men de gör mig lite deppig och jag blir lättad när året är nytt och fräscht! Nu är det vår snart och då mår jag BRA! Jättebra!

Höjdpunkten under helgen var givetvis nyårsafton - hälsosamt med lite blöta fester every now and then - men inte för ofta! Roligt, med alla mina favoritingredienser; favoritsambosar, fyrverkerier, torr champagne och Lenas underbara chokladtårta efter en god middag. Underbart!

Min söta x-jobbarkompis packar ihop bohaget, katter och gubben för att dra vidare mot nya mål - Uppsala nästa. Gammal och vis som jag är så vet jag att vår relation aldrig kommer att bli sig lik. Saker förändras inte utan allt är ständigt nytt. Och det nya för mig är ett liv utan Johannan. Kommer att sakna henne mycket - en gång i tiden uppfattades vi ju som EN person...

En X-utmaning från Tommy, mitt favoritband, i mitt fall på bokstaven x innebär nog att jag måste ignorera den... Kommer inte på något annat än X-Models - och trots att jag är 80-talsfreak så tycker jag att dom är hysteriskt tragiska och dåliga! Jaja, kanske funderar lite till och hittar något skitbra på X.

Näe, räcker för nu. Ska släcka stearinljusen, lägga in ved i vedspisen krypa i säng och läsa ut boken.

Inga kommentarer: