lördag 12 januari 2008

Vem ska jag nu bjuda på bakfyllefrukost och röka cigarr med?

Min goda vän, hyresgäst/granne och f.d. arbetskamrat har flyttat. Fast vi inte umgicks varje dag känns det så tomt. Vi har bara känt varandra i två år, men har hunnit gå igenom mycket tillsammans. På en altruistisk nivå är jag glad för hennes skull, hon kommer ifrån en idiotisk arbetsgivare (vi hade samma tills för 10 månader sedan) och tycker egentligen om att bryta upp och bygga upp nytt. Egoistiska Bea vill att allt ska vara sig likt, "Jävla bohemer" kallade jag henne och sambon surt när jag insåg att det bara var dagar kvar tills de skulle lämna byn. Haha, förlåt mig för det! Det kom direkt från hjärtat...

I morse hittade jag mina hörlurar till mp3:n. Jag har fyllt skallen med mina favoritröster medans jag lagat mat och städat. Om min musiksmak kan man väl säga är minst sagt spretig och en anning schizofren. Kolla vilka artister jag har i min spellista:

Aerosmith, Metallica, Laleh, Amy Winehouse, Håkan Hellström, Cornelis, Möra Per, Queen, Bowie, Pink, Red Hot Chilipeppers, Robbie W, Teddybears Sthlm, Lundell bland annat! Det är röster som gör mig glad, sorgsen, busig, fräck, sexig, pigg, lycklig, kaxig...

Dessutom fick jag glölmma hur övergiven jag egentligen är...

4 kommentarer:

Tommy sa...

Har ni en ledig lägenhet nurå?

Gunilla sa...

Fy fan...jag tror jag kommer att hamna i den situationen alldeles, alldeles snart jag med. Vill inte!!!

Dela på en vinare typ?? Tommy får oxå va med...han blir lika lämnad som jag... =)

Bea sa...

Japp, Tommy, som vi sade tidigare har vi ju det! Återkommer i frågan när jobb är sökta, trappor byggda, liv tillrättalagda i största allmänhet! Eller hur!?

Gunilla/Plyp - visst är det dig jag hejjar på ibland, t ex vid en kopiator på ANC? Är inte riktigt säker, men TROR det är du? Roligt!

Japp, delad vinare gör allt lite enklare! Kanske någon som man kan röka cigarr med också?

Blir Tommy lämnad :0? Av vem...? Vad döljer du för mig?

Gunilla sa...

Visst är det välan mig du hälsar på ibland! :) Tänkte jag skulle ha handhälsat på dig igår men då pratade du i tfn så jag gör det nästa gång istället :D

Tommy och jag blir ju lämnade av ingen mindre än...2maz!Mer spännande än så var det tyvärr inte...:D