onsdag 30 januari 2008

Snöglopp och lycka!

Tycker precis att jag lärt mig att hantera mina tre arbetsgivare. Tycker att det enda gnisslet i maskineriet är att jag inte får jobba heltid.

Enda lyxen med deltid är flexibiliteten. Idag gled jag in på jobbet lagom till lunch, hade haft en händelserik förmiddag hos pållen, men det är en helt annan historia. Som sagt var så har jag börjat få lite flyt när det gäller hanterandet av uppdragsgivarna. Pysslade lite åt två av dem, innan jag lämnade den arbetsplatsen för att lösa av på den tredje.

Framåt eftermiddagsfika glider tre av mina kollegor förbi och undrar försynt om jag fått något fika ännu. DET har dessa herrar aldrig brytt sig om att fråga förut, så givetvis anar jag att något är på gång. Följer lydigt med, tar emot en kopp kaffe (yack!), vill göra gott intryck, så jag tackar och läppjar.

Den daten, med dessa tre herrar resulterar i ytterligare en arbetsgivare och äntligen FULL TJÄNST! Lyckas inte få i mig mycket kaffe utan avslutar med att hälla ut det över mig och golvet.

Från och med nästa vecka har jag heltidsjobb! Jag är glad, och några kronor rikare från och med nästa löning! Det kan en hästägande blivande mormor som jag behöva!

Grattis på mig!

4 kommentarer:

Tesa sa...

Grattis! :) Det låter ju hur bra som helst.

Bea sa...

Du förstår! Svävar fortfarande!

Tommy sa...

Bara att gratulera bruden! Du är värd ett heltidsjobb!

Bea sa...

Tack ska ni ha, båda två! Eller hur! Håller alltjämt tummarna för att det ska lösa sig för dig också, Tommy, min vän!