tisdag 18 december 2007

Checkar ut från verkligheten ett tag...

...orkar inte ta in mer olyckor och sorg just nu. Måste krama min livs levande, genomgoda, skrangliga, roliga tonårspojke och känna glädje och tacksamhet att jag har just honom. Måste plocka upp telefonen och höra med min vuxna dotter om bilen gått bra trots kylan och berätta, by the way, att jag älskar henne och ser fram emot hennes lilla bäbis, trots att jag först inte var helt övertygad. Väntar på mitt mellanbarn, min spröda starka lilla älva, önskar att hon snart dyker upp med pojkvännen, den nyblivne körkortsägaren, som är orsaken till att jag sitter extra spänt och väntar, jag vill ju bara veta att allt är bra med dom!

Läser inga tidnigar idag, tittar inte på några nyheter, jag behöver inte det. Låter mig istället uppfyllas av känslan att alla som ska finnas hos mig fortfarande gör det. Skönt!

Snart är det jul. Dubbelhelg - passar utmärkt för en som knappt varit ledig på ett par år... Har skurit ner på mina måsten, skönt. Städa lite, hyfsa glasverandan, hugga sned och ful julgran, se till att vi har ved hemma till vedspisen, lite lax på bordet och plats i Karl-Bertil Jonsson-soffan. Det är allt vi behöver. Alla som ska finnas hos mig gör det fortfarande. Det är allt.

3 kommentarer:

Tommy sa...

Det låter jättemysigt!
Bara vara Bea. =)

Bea sa...

Ibland är det ju det. Att bara vara...jag...

Tack för daten idag - glömde nog att säga hejdå och önska en god jul! Förlåt - och God Jul!

Gunilla sa...

Senaste tidens tragiska händelser häromkring har onekligen fått mig att tänka till....att uppskatta det jag har... att känna glädje över att kunna åka till föräldrarna över julhelgen...att ha två friska barn.. att ha..jaa, det mesta egentligen.

God Jul önskar jag Dig!