söndag 16 december 2007

Back on track

Tänk att jag klarat mig fantastiskt bra utan något som jag inte trodde att jag skulle klara mig utan. En eländig kraschad trådlös router har avskärmat mig från omvärlden i flera veckor. Dessutom har en hektiskt tid på jobbet hindrat mig att sköta mitt internetbaserade sociala umgänge därifrån. Tänk så många timmar jag ska slösa bort framför denna skärm nu igen.

En vecka kvar till jul - och sen är det vår!!! Hurra! Jag har inte köpt en enda julklapp, kommer nog inte att göra det heller. Jag har inte skickat ett enda julkort, kommer ABSOLUT inte att göra det heller. Däremot har jag jobbat mycket övertid och kommer att få en heltidslön i december! Då kan man ta med sig sina ohängda tonåringar och gå på mellandagsrea istället. Hur smart är inte det?

Sen är det som sagt var vår igen! Låt vara att januari är låååång och kall, men bara ljuset återvänder så är jag nöjd.

Jag har fått ett halvårs förlängning på mitt jobb. Vet inte om jag ska vara glad eller ledsen, är väl mittemellan. Måste alltså fortsätta försöka hitta mig ett HELTIDSJOBB! Jag hatar att jobba 75 procent. Det saknas några tusingar varje månad, så en heltid skulle göra all skillnad! Jaja, har varit på anställningsintervju, hoppas inte på just det jobbet, men roligt att någon har en åtanke.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Välkommen tillbaka till "verkligheten"...typ. =)

Bea sa...

Haha! Tack! Typ...