söndag 17 maj 2009

Hägg och syren

Blommar samtidigt nu. Med snuvig näsa har jag svårt att njuta av alla underbara dofter. Försöker njuta med ögonen istället, men det blir inte riktigt samma sak.

Helgen har varit bra, jag har kommit på fötter och började röra på mig utomhus igår för första gången på en vecka. Dryg vårförkylning!

Satt faktiskt framför teven hos vänner och försökte koncentrera mig på hela melodifestivalen. Det är första gången för mig på säkert 30 år. Vännerna är intresserade och insatta, men har samtidigt en makalös humor och distans till hela cirkusen. Att skratta och analysera sig igenom festivalen gjorde att det var uthärdligt. Att äta och dricka gott gjorde kvällen. Charmig norrman tog hem segern.

Dagen har gått i lättjans tecken, det är jag så bra på. Lång lunch på Sunday med T innan systers kalas i kvällningen. Alltid härligt att träffa mina. Kram och puss av junior innan han åkte till sin skola kan jag leva på länge. Snuvig Wille i högform, upphör aldrig att fascineras över energin som bor i hans lilla kropp! ALLT ska utforskas! Allt!

Väntar på min K nu. Vi tar nog en lugn, flunsavänlig promenad i solnedgången. Kanske snuvan lättar lite så jag kan få snosa på det som blommar.

Inga kommentarer: