torsdag 26 mars 2009

Små gyllene ögonblick

Hemma hos mamma. Mintte och saffransmuffins. Skönt avkopplad i hennes soffa - kan inte låta bli att blunda lite - missar programmet vi ska se.

Långsam dag på jobbet. Tankarna ilar två trappor ner, till min söta väninna som jobbar extra. Hittar ärenden och stegar ner. En timme pratas bort, mina skrattrynkor kommer att bli permanenta. Hon gör mig glad.

En inbjudan på nätet. Skulle jag ens drömma om att neka till att bli bortskämd en stund. Tar med rosa, krispiga tulpaner. Rosiga ungar på käpphästar på den vår-trista gräsmattan. Två trappor upp. Doftar ljuvligt av lunchen. Vi äter på solstänkt balkong och pratar tre kvart. Skrattar med flickorna, barnskratt gör mig så lycklig.

Surr i mobilen. Inbjudan till tjejfest hos mitt favorit-Möggl. På sunne-mål. Jag ser fram emot att bli full med henne...

Nu längtar jag efter en helg, fylld av hästar och några av mina favoritflickor. Och nästa vecka kanske jag får träffa den ständigt efterlängtade.

Inga kommentarer: