måndag 23 mars 2009

Att överleva en måndag

Ju härligare helgen har varit desto svårare är det med måndag... jag veeet, det är en fråga om inställning. Helgen har varit underbart social. Singemiddag hos E på fredagen... lite för mycket vin ELLER dåliga oliver gör lördagsmorgonen lite kärv. Efter melodikryss med min vän så hämtar jag mig något. Sedan myser vi resten av helgen, äter gott och passar på att hälsa på vänner. Söndagens tripp låååångt ut på vischan är jättetrevlig, trots att det blir lite väl sent för en söndagskväll. Jag få lite söndagsblues eftersom jag anar att måndagen kommer att bli kärv...

Veckan börjar med en tid hos tandhygienisten och det slår mig som så många gånger förr att tandhygienister måste vara födda sadister... Jag blir alldeles mör i munnen, men ren och fräsch som nyhängd ren tvätt på sommarstrecket. Tacksam Annika, ingen annan skulle få plåga mig som du gör!

En ljuspunkt i min kärva måndagstillvaro är att min söt-Eva har avslutat sin praktikperiod. Det passar perfekt eftersom kollegan i repan är bortrest och Eva är en professionell och trevlig vikarie. Nu är det plötsligt svårt att gå hem när det blir så dags... hur mycket kan man ha att prata med en människa om...?

Inga kommentarer: