onsdag 11 mars 2009

Att göra något annorlunda och tomma kalorier

Pirrigt. Idag är dagen D. Vi är många som dragit i tåtar för att den här dagen ska bli bra. Själv har jag kooridinerat vår utbildningsmässa, bjudit in utställare, ansvarat för att sprida information till det som vet vad de ska göra med den, planerat och sett till att allt ska fungera. Med facit i hand kan jag bara säga att det varit väldigt lyckat.

Dagens enda smolk i min glädjebägare är att en liten vårbacill smugit sig på mig. Jag får oftast så kallade "killförkylningar" och jag skäms inte för att tala om det. Är man klen så är man... Jag har utsatt min kropp för det ena och andra, såsom barnafödslar, hårt arbete, men att ha feber eller ont i halsen eller kräkas är bland det värsta jag vet. Då blir jag ynklig...

För att enklare mota bort bacillen har jag stävat efter att hålla en balanserad diet idag. "Tomma-kalorier" kallar jag den och jag har inmundigat följande: Konferensgodis i långa banor, Choco-kola och Marianne är favoriter. Kanelbulle som mingeltilltugg. 40-årskalastårta, både rosa mosstårta och dajmtårta. Till min sena lunch vid 15.30 slank det ner potatiskroketter med yoghurt-pulverhollandaise. Till det åt jag en bit lax som väl är det enda nyttiga idag.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Åh...hoppas att du inte blir jättesjuk "på riktigt" :-)

KRAAAAAM

Bea sa...

Åh tack sötnos! Ne, har inte tid eller råd! Måste krya till på lördag då lille Wille vill ha sin mormor pigg!

Kramkram!