söndag 13 april 2008

Veckorapport från min lilla värld - någon?

Kontrollerade att färgen torkade ok på min nymålade glasveranda i morse. Konstaterar samtidigt att pippifåglarna håller vårkonsert i min trädgård, det riktigt vibrerar i luften. Och min veranda blir så ljus och vacker - tack min lilltös för att du hjälper mig att måla!

Veckans insats: Jag har insett mitt ansvar och hjälpt både Ingvar (Ikea) och Landstinget att utveckla sin verksamhet. Mig kostade det totalt en kvart kanske - det var det värt! Och tack för kaffe och bulle Ingvar! Det satt fint!

Veckans lågvatten: Lilla Engla som hittats nedgrävd och den sjuke jävel som erkänt vad han gjort. Hur faen funkar folk? Beats me!

Veckans högsta högvatten: 1,5 timme Gasolin' alldeles nyss - varav jag missade den första. Suger i mig de sista 30 minuterna och jag blir alldeles varm och lycklig. Fy i helvete vad dom är (var) bra!

Kommande veckas absoluta måste: Torsdag den 17 fyller han sin första månad, min lille Wilhelm. En giltig ursäkrt för att skämma bort både barn och barnbarn väl? Underverket är det absolut vackraste jag någonsin sett. Och helt plötsligt så förstår jag äntligen meningen med det hela! DET är stort det!

Klart slut!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Hm..bättre sent än aldrig, (men jag skrev faktiskt en kommentar den 14:e men hade inte loggat in mig så jag kunde ju inte spara)....

Vad är denna veckas insats? lågvatten? högvatten? Kommande veckas absoluta måste? :)

Personligen svarar jag som följer:

Veckans insats: Inköp av vårskor med lagomt irriterad 11-årig dotter. Men skor blev det.

Veckans lågvatten: Lilla Englas öde kommer man fortfarande inte undan. Hemskt.

Veckans Högvatten: har inte varit högvatten ännu... men åker på kryssning till helgen så det får räknas! :-)

Kommande veckas absoluta måste: Skruva ner köksluckor. Slipa köksluckor. Spackla köksluckor. Måla köksluckor. Skruva tillbaka köksluckor. Men egentligen vill jag bara ha semester. :-)

Nu ärre din tur! :)

Bea sa...

Lilla Plyp! Du får ha semester! Jag lovar! Skåpluckor springer inte sin väg. Inte jäkla skitverandor och jäkla skitvattenbaserad färg som täcker skrutt och kräver fyra (4!!!) lager för att se ut som folk.

Hoppas kryssningen var bra! Inser att jag måste läsa din blogg när jag är klar med mitt inlägg!