tisdag 29 april 2008

Det bor en snigel...



på mitt hus. Han har sitt bo på min verandadörr. Han vimsar runt där en liten stund och slår sig till ro för att sova. Efter jobbet går jag direkt till altandörren för att hälsa på honom. Han är borta. Jag går ut på altanen och där är han. Han strävar den evigt långa sträckan mot blomrabatten och mina flox. De smakar säkert gott, bara de börjar växa.

Såna underliga små saker gör mig alldeles lycklig - och visst är han vacker?

Wilhelm har åkt till Oslo med mamma och moster, lilla klimpen. Själv har jag varit på landet och agerat lite mellanmål! Mygg, mygg och åter mygg. Skönt med kortvecka, nu kom jag på att jag måste gå in på hemsidan och lägga in våra öppettider, nån ordning får det väl vara!


I am a
Canna


What Flower
Are You?




"You stand up for what you believe in, even if it gets in the way of what other people think. You are proud of yourself and your accomplishments and you enjoy letting people know that."

1 kommentar:

Gunilla sa...

Din snigel ser betydligt "trevligare" ut än de som rör sig på Prästängen...det kryllar av dom tidigt på mornarna här ute...och eftersom jag tycker att de är vidriga så får jag lätt panikångest när jag är ute med hunden och försöker hoppa mellan dessa snuskiga varelser. :)