tisdag 4 augusti 2009

Att göra något bra

Mår inte så bra för stunden. Har gått i närstrid med mig själv kan man väl säga. Försöker ta kontroll över dålig vana vilket inte är det lättaste. Jag är tacksam för stödet jag får från de flesta i min omgivning och orolig för den som inte begriper bättre...

Den här sommaren har försvunnit i ett förvirrat virrvarr av bra och mindre bra dagar, mycket funderingar och en hel del nederbörd! Men det är ju så livet är och ska vara. Man får ta det goda och blanda med det mindre goda. Behållningen är som vanligt det sociala umgänget, det är det jag kommer minnas med värme. Inte dyra resor (haha, vilket skämt!) eller häftiga upplevelser, utan stunderna med nära och kära. Jag skattar mig lyckligt som på grund av mina vägval i tillvaron fått möta riktigt många nya vänner. Vänner som jag tror kommer kunna bli riktigt goda. Jag är glad och tacksam.

Nu måste jag ta nya tag och bättra mig när det gäller de närmaste. Nu är ett alldeles perfekt tillfälle att göra det!

Inga kommentarer: