fredag 28 augusti 2009

Att reda ut trassel


Jag vill vara med överallt! Hjälpte S att röja upp i vindsvåningen när takkupan skulle förberedas häromkvällen. Vacker utsikt över byn, jag är glad att jag gick med på att tvingas ut på byggställningen för att uppleva känslan.

Oj, så mycket jag har att ta itu med nu. Har annons på min fyrbente vän och har pratat med säkert tio personer från olika delar av landet. Detta kommer att ta tid och logistiskt är det inte helt enkelt att genomföra. I och med att han bor där han bor kommer det att kosta mig en hel del pengar att fara dit och visa honom. Måste försöka göra en deal med stallvärdinnan.

Försöker skaffa mig billigare boende också. Det är en lyx att bo som jag gör, som jag inte riktigt har råd med. Jag har haft det otroligt bra mitt första år, men min familjesituation och vardag gör att jag inser att jag inte behöver alla 90 kvadraten. Kan göra annat roligt för hyrespengarna.

Den här helgen ska jag sporra och stötta både mig själv och min älskling. Han (vi) har vissa vaneproblem som jag har svårt att förlika mig med. Hoppas vi klarar det!

Jag hoppas också att det inte blir alltför många mil i bil, dessa dagar. Vi är bjudna på kräftskiva på vischan, 10 mil västerut och ska jag visa min häst så blir det 10 mil åt ett annat håll... Helst vill jag bara kura och pilla mig i naveln, det verkar bli väder för det!

Inga kommentarer: