fredag 19 juni 2009

Att befinna sig mitt i

Jo, plötsligt har det blivit mitt i sommaren. Den har varit lite lynnig hittills, kall, blåsig och regnig. Men vad ska man göra åt det, bara att gilla läget. Kollegan och jag konstaterade igår, när vi åt midsommarbuffé på jobbet och högre makter sprayade ihållande regn på rutorna, att gör man inte det kan man lika gärna flytta närmare ekvatorn... Fritt val!

Ikväll blir läget så annorlunda mot mina tidigare midsomrar. För första gången på egna ben, vilket innebär firande utan familjen och bästa bästa vännerna. Istället tillsammans med min älskling, vänner från förr och massor med mygg. Det ska bli roligt och nyttigt. Familjen kommer vara splittrad, inte vind för våg kanske, men utom min kontroll.

Sen är det bara resten av sommaren kvar. Den kommer att vara både bra och dålig, och jag får göra det bästa av den.

Nu förbereda mig för avfärd till landet, sovsäck, gummistövlar och regnställ är nedpackat. Vad mer kan jag behöva än ett gott humör och något gott att dricka?

Inga kommentarer: