söndag 11 oktober 2009

Att få vara lycklig

Vaknar nöjd idag, har sovit 10 timmar och har en helt underbar gårdag att se tillbaka på.

Börjar den med presentshopping inför aftonens bröllopsfest i J-fors. En snabb avstickare till skogen blir i det närmaste en chockartad upplevelse.



Raring och jag försöker orientera oss till sensommarens trumpetsvampsställe. Traktorspåren lite längre ner ser intressanta ut, säger han. Och helt plötsligt så är de där! Överallt, gigantiska och jättemånga! Vi plockar en varsin jacka proppfull och bestämmer oss för att komma tillbaka i morgon. Åker hem och gör världens godaste soppa, på de färska, orange-bruna godingarna.

På eftermiddagen är det äntligen kalas för att fira Ann-Charlotte och Einars giftermål. Äter och dricker gott. När bandet börjar spela är vi i fin form! Jag får dansa med mina vackra döttrar och deras kusiner. Sonen och hans flicka släpper också loss på dansgolvet... t.o.m. X och hans bror hakar på. Det är så roligt.



Två av mina älsklingar ställer upp för en porträttbild! Mina knasbollar...

Tyvärr mår jag inte så bra, ringer efter raring alldeles för tidig. Idag är jag glad för det, nu är jag utvilad och redo för en skön söndag i skogen. Vi ska hämta resten av svampen så den slipper stå och vara kall om fossingarna...

Nu!

Inga kommentarer: